Doel: >Je leert
• Feedback geven en ontvangen
• Effecten van het niet geven van feedback
• Verschil tussen kritiek en feedback
• Positieve feedback
• Wat zijn de valkuilen bij feedback
• Omgaan met weerstand
• Kernkwaliteiten
• Oefenen met praktijkgesprekken
>Je bent in staat om
• Positief te reageren op feedback
• Mensen effectief aan te spreken op hun gedrag
>De training kent een prettige afwisseling tussen theorie, onderzoek en praktisch oefenen, zodat je concreet weet hoe je het geleerde de volgende dag in de praktijk toe kunt passen.
Voor wie: Iedereen die wil leren hoe je iemand, collega’s, leidinggevenden of vrienden, effectief wil aanspreken om de samenwerking te verbeteren.
Extra informatie: Op de juiste manier iemand aanspreken op gedrag en functioneren is erg lastig. De meeste mensen voelen zich snel persoonlijk aangevallen, waardoor een open gesprek bijna niet meer mogelijk is. Feedback geven en krijgen op het werk, is de basis om alert en kritisch te blijven kijken naar het eigen functioneren. Feedback krijgen is daarmee een manier om je te blijven ontwikkelen en te kunnen leren van elkaar. Het is een belangrijke vaardigheid om de samenwerking goed te houden of te verbeteren. Tijdens deze cursus reiken we handvatten aan, om op een effectieve manier feedback te kunnen geven. Tevens besteden we aandacht aan het ontvangen van feedback op een effectieve manier. Het toepassen in de praktijk vraagt veel oefening. Daarom zal het elkaar feedback geven, een belangrijk element vormen in deze training. Jouw persoonlijke leerdoelen vormen een belangrijke input voor deze cursus.