Doel: Je leert
• Dienstverlening en dienstverleningsconcepten
• Het vakterrein facilitaire diensten, outsourcing van diensten en controle houden op uitbestede diensten
• Marketing van de facilitaire organisatie
• Financiële onderbouwing en kostenbewustzijn
• Projecten coördineren en projectmatig werken
• Communicatieve vaardigheden, leidinggeven en situationeel leiderschap, samenwerken en beïnvloeden van anderen
Je bent in staat om
• Het brede werkveld van de facilitaire dienst te overzien
• Tijdelijk de operationele zaken van de Facility Manager waar te nemen
• Om jouw persoonlijke vaardigheden en verbeterpunten binnen jouw werksetting te zien
• De ontwikkelingen binnen jouw vakgebied te herkennen
De training kent een prettige afwisseling tussen theorie, onderzoek en praktisch oefenen, zodat je concreet weet hoe je het geleerde de volgende dag in de praktijk toe kunt passen.
Voor wie: (Senior) medewerkers facilitaire dienst die een coördinerende functie hebben, werkzaamheden organiseren en aansturen, en de facility manager bij afwezigheid tijdelijk kunnen vervangen.
Extra informatie: Als (senior) medewerker facilitaire dienst heb je een coördinerende functie en ben je betrokken bij het organiseren, aansturen en/of uitvoeren van de meest voorkomende facilitaire diensten. Je bent de rechterhand van de Facility Manager. Om optimaal te functioneren, wil je meer inzicht krijgen in het brede werkveld van Facility Management. Deze opleiding laat je het gehele facilitaire werkveld overzien en geeft je kennis en vaardigheden mee om optimaal invulling te geven aan jouw rol van Facility Manager: Assistent.