Doel: Je leert
• Rol en plaats van de servicedesk
• Relatie tussen front office en backoffice
• De functie van de coördinator
• Wat motiveert medewerkers?
• Professionele facilitaire dienstverlening
• Kwaliteit en procesmanagement
• FMIS en managementrapportages
• Trends en ontwikkelingen
• Aansturen, leidinggeven en persoonlijke effectiviteit
• Feedback geven en kritiek ontvangen
Je bent in staat om
• Om jouw afdeling te managen en leidinggeven te geven aan jouw medewerkers
• Door effectieve communicatie een adviesrol naar de klant en naar collega’s in te nemen.
De training kent een prettige afwisseling tussen theorie, onderzoek en praktisch oefenen, zodat je concreet weet hoe je het geleerde de volgende dag in de praktijk toe kunt passen.
Voor wie: Je bent medewerker op de frontoffice (servicedesk, bewonersservice, helpdesk of klantenservice) en hebt een leidinggevende rol of wil deze in de toekomst gaan vervullen. Je leert de werkzaamheden binnen de servicedesk te organiseren en te plannen. ?
Extra informatie: Je staat voor de taak om de werkzaamheden van de servicedesk te coördineren. Dit houdt in dat je bezig bent de werkprocessen te verbeteren, nieuwe collega’s inwerkt en coacht, complexe vragen van klanten beantwoordt en goede kennis hebt van het FMIS van jouw organisatie. Je bent de schakel tussen front office en backoffice binnen de facilitaire dienst.
Je wilt jouw vaardigheden als professioneel dienstverlener verder uitbreiden. Je hebt behoefte aan een ruimer arsenaal van leidinggevende competenties. Je wil jouw inzicht en vaardigheid in het begeleiden en sturen van jouw medewerkers vergroten, maar ook jouw vaardigheid om procesmatig te denken trainen. In deze cursus bouw je jouw vaardigheden door middel van oefeningen verder uit.